101023 "två bitar"

Det var vad jag önskade, rätt måttligt väl, i lösgodisantal på tempo där vi skulle stanna efter en mustig korvstroganoff hos tia och anders i sickla lite tidigare. Där började jag lite försiktigt men kom faktiskt snabbt igång med en alldeles tokigt springande och jagande. Annars drog vi till väsby på förmiddagen i hopp om stora vita backar och landskap med snö och vitt med tanke på nord, men blev mycket besvikna, det fanns inte ett korn av snö, inga backar för racerpulka, det hade vi ju trots allt i jarlaberg, så långt syd ut... Kanske var lite seg, har ju lite snuva, men samtidigt är det alltid lika tryggt och roligt i väsby. Men men, jag och mormor fick lite gjort och när vi gick ut höll pappa på med vinterdäcken, och morfar servade fint. Sen blev det hastigt brått, jag skulle ju sova också, samtidigt som pappa skulle hjälpa jens med ett köpt pingisbord i liljeholmen för transport till tyresö, och pappa såg att vi var tvungna att hyra släp i midsommarkransen då jens släp inte räckte till, så det blev mycket åka, eftersom vi efter en trevlig stund i tyresö där jag lekte lite smått med klara när pappa och jens skruvade på pingisbordet, åkte till midsommarkransen igen och lämnade släpet för att sedan dra till jarlaberg, lämna sommardäcken, och sen dra till sickla för middag. Kollar resrutten på denna dag, ni som vill... Men vi hade kul, med lite hjälp av pippi, och vad mer kan man begära... Men som jag somnade, oj! Hej! 

Kommentarer
Postat av: famo joa

Oj, oj, oj vilken dag du har haft jag blir alldeles matt. Hoppas ni får det lugnt o skönt i morgon annars kan blodtrycket dra iväg upp i luften. Själv tog jag en dust med mitt lilla kök. Jag har gjort hälften men det kommer att ta tid för jag kör med mycket Ajax o tandbetare o tandbort. Nattinatti från famo Joa.

2010-10-23 @ 23:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0