101030 jag har simmat!

Imorse stack pappa och jag och knackade på www.gustavsbergsbadet.se och sen hängde vi där i en och en halv timme. Vi bytte om på herrarnas och tog en snabb dusch, även om jag har mina dubier... Sen hittade vi ett par armkuddar som gjorde att jag liksom flöt, men jag höll i pappa. MEN, en gång släppte jag och flöt själv och sparkade med benen och skrattade, jag kunde själv! Sen vaknade jag på forum och fick hamburgare snabbare än jag hann släppa nappen. Och tror ni inte att klara och jens dök upp, och klara skrattade glatt. Vi fikade och sen tog jag lite på hennes hand och så skrattade hon igen, och jag med. Raskt vidare till sickla för parklek, lägenhetsspring och sänghoppning, lasagne och soffmys, innan bussen gick hem med oss för en så sen kväll som möjligt, glöm inte att ställa om klockan... / E

101031 lugn, ändå intensiv söndag

Vi började utan planer, lite sådär hänga i soffan-mentalitet på morgonkvisten, men så slog det oss att ett väsbybesök var nog det som passade dagen bäst för alla. Väl där körde jag hela "låtlistan", med smyg till dryg... Vi hade en bra stund, med allt från morfars nya talgbollar till mormors nya pannkakor... En riktigt bra förmiddag. Lunchen sov jag i bilen, och faktiskt, har jag under dagen misstänkt, i ca 17 minuter med tomgång på bilen på nyckelvikens första grusparkering efter avfarten, med en pappa supernapssovandes bredvid med alarmet på tjugo över ett, med låsta dörrar. Han vaknade förstås 18 över, pigg som hacke hackspett som väsby bubblade om... Då var det naturligtvis dags att tvätta bilen. Jag höll för örona och blev lite rädd mitt inne i systemet, men de la sig ju till slut och var inte så farligt trots allt. Vi parkerade bilen, drog till bussen och åkte till mammas jobb där jag smyghälsade på hennes kollegor i väntan på den fikabulle/chokladboll jag blivit lovad igår. Den kom och sen åkte vi hem och lekte med pruttkudden i 25 min bland annat... Jag och mamma skrattade så vi kiknade förstås. I övrigt var jag alldeles underbar idag också. Tur man har en spökskrivare på bloggen, annars hade detta låtit lite väl förmätet... / E
Trackback
RSS 2.0