110405 bättre dag

Vi vaknade i pappas säng runt 06. Jag hade sovit hyggligt, i bara blöjan och under en stor mjuk frottéhandduk för mitt svajiga tillstånds skull. Kände mig ok men har hostat smått hela dagen. Vi var iallafall hemma från dagis och tog det lugnt med smålek framåt tidig f.m, men sen gick vi allt och lyxfikade på ett kondis i nacka strand och jag fick mjölk och chokladmuffins som jag valde ut! Sen ville jag sova och vaknade upp hemma efter en bra stund, låg väl lite efter. Vi tog tag i det och gick direkt till forum, bollandes med apelsinklyftor och småpratandes, jag sjöng till och med och bad då pappa att vara tyst... På forum blev det hamburgare, specialsås från ett ställ vid kassan som jag hört mamma mumla om men som jag bara testade lätt, bibblan, åhlens för nya galonvantar och en present till rasmus (den är blå, överraskade?...), sen fick jag en gul isglass mot halsen OCH SÅ KÖPTE VI EN LITEN SKOTTKÄRRA, KRATTA OCH SPADE PÅ CLAS OHLSON! Oj vad här ska jobbas fram vackra uteplatser, kom igen bara mormor, morfar, farmor och allt vad ni heter! Skottkärran skruvade pappa ihop på mammas uteplats, och där står den nu redo för vinterns bröte. Jag önskar alla goda symboliska skottkärrekörningar. / E 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0