110420 kul med farfar "trots allt"

Ja han är ju inte lika liten och tjejig som mina kompisar på dagis, eller mjuk som mormor och farmor, och han pratar lite annorlunda, men det är nåt som är spännande ändå. När jag vaknade imorse pekade jag in mot pappas rum och fnissade. Efter vällingen ville jag gå in och titta lite bara, och då var han lite vaken, han hade tydligen vaknat till musses klubbhus... Hursomhelst, han fick en otvungen kram när jag gick till dagis. Väl på väg hem var jag en smula jättetrött, men vaknade till lite när vi begav oss till tia och anders för middag. Och vet ni vad, vi träffade mamma på busshållsplatsen, och vi stämde av lite inför den spännande morgondagen, återkommer om det. I sickla möttes jag av mina fina tia och anders, och nu rasmus, och vi startade med att jag studerade tia och rasmus på soffan medan jag åt anders finhackade grönsaker, redan klara i en skål förstås... Sen fick jag god skärgårdsgrill och makaroner, de åt nån fiskgryta som anders grejat med i två timmar, låter onödigt tycker jag... Men jag fattar väl bättre en dag... Sen kom jag igång, och när vi skulle med halv åtta-bussen från sickla så ville jag vara kvar, men vi kom iväg, och dra åt skogen, satt inte mamma på samma buss, ja hujeda mig så kul. Hemma gick det vansinnigt snabbt. Vi hann knappt gå igenom bokstaven L innan jag somnade. / E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0