110428 lång och ometodisk kväll

Ja jag tog OS-guld i omständlighet ikväll, eller ska vi säga att jag utnyttjade varenda minut av kvällen, det låter ju mer sympatiskt :-). Pappa kom till dagis 1630, vi kom hem 1730. Handlade på tempo iochförsig, men ändå, bra påhittat på vägen eller hur. Jag åt grönsaker, melon och kyckling/ris mellan 1745 och 1845, man ska ju äta sakta har jag hört. Och på alla ställen man kan hitta i lägenheten, bara vardagsrummet har 10 ställen man kan äta på. Jag bara väntar på att pappa presenterar lite stramare matramar snart, men han har svårt att säga till mig, och jag tycker det är roligt att köra med honom... Det är så roligt att se hans svettpärlor i pannan, och då säger jag att han har det jobbigt... Mellan 1845 och 1945 gick vi ut en sväng, jag sa att vi, citat, kunde ta lite luft och gå på promenad (sen att jag asade med trehjulingen på promenaden är en annan sak, jag hade för övrigt min nya cykel med mig från dagis och hem). Väl hemma satt jag med pappas armar tätt runt mig i pappas sovrumsfönster och vinkade till mamma på siljafärjan som gled ut mot havet, vi tyckte att vi såg henne, men hon verkade inte höra mig trots att jag skrek mamma så högt så polisbåten i nacka strand nära ryckte ut... Tänk va rolig jag är, jag ville för övrigt naturligtvis ha pappas täcke i min säng inatt... Han får väl ta en filt eller nåt. / E 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0