110809 jag, en kämpe

Jag är trött, men ska ropandes visa tio sätt att transportera hem min leksaksvagn från dagis. Jag gråter för att pappa inte hörde att jag ville kasta den lilla plastbiten från en plastpåse som pappa bar på och som han kastade, men går rak i ryggen med till tempo för att köpa grönsaker. Jag säger nåt om cocacola, men förstår med ett leende att det kanske är för bra för en tisdagskväll. Är nog hungrig, men tar tillfället i flykten och äter gul paprika som ett äpple på väg hem. Jag försöker äta grönt i soffan men somnar, det går inte att hindra, men när jag vaknar krigar jag i mig resten, gråter för att det svider på läppen av tomaterna, men kör i mig varmrätten också på ren vilja, om än med en smula hjälp av ketchup, men vad gör man inte i krig... Nappen är nära, men säger ja till en cykeltur i sadeln för lite frisk luft, jag uppskattar en tur. På forum säger jag nåt om glass, men, ja, tisdag... Jag förstår. Hemma är jag trött, men säger jag är snabbare än en superhjälte, så jag vill ha stålmannenpyjamasen såklart, även om jag i tröttheten förväxlar pyjamasen med spindelmannen. Trycker i mig en och en halv flaska välling, sa innan att jag ville borsta tänderna i soffan men pekar naturligtvis mot toan när vi väl ska borsta, aldrig för trött för en förändring av eget initiativ. Är för trött för att lyssna på saga, men vill ha hajen som kudde under tiden, säger sen att jag nu ska jag ligga ordentligt, jag tackar sen rätt snabbt för idag. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0