110814 som en fjäril fladdrar till

Så kvickt for jag runt till ryggläge på en hundradels sekund i vattnet i järla med flytvästen på sent i eftermiddags, men den är ju konstruerad så, och utan puffar blir det lite svajigt, bättre puffar än flytväst när man ska simma… Skulle visa farfar hur jag kunde simma. Han tyckte jag var så bra men jag blev lite rädd, så det blev ett kort bad, men vi fick till ett bad i alla fall denna sommarhelg också, det var bra. Vi hade en mysig eftermiddag i järla, jag hjälpte tia och anders med rasmus, blöjor, mat, knäppa pyjamas osv, jag satt också bara och tittade på honom väldigt mycket, jag tycker det är så roligt med den lille krabaten.  Jag fladdrar för övrigt också vackert rent allmänt som fjärilen, men det blir ju också åt två håll samtidigt hela tiden till synes… Lite svårt för er att hänga med ibland, vad jag egentligen vill, och vet väl inte riktigt själv alla gånger… Man måste liksom bara låta mig landa på en blomma här och där, så stå bara och avvakta så ordnar det sig, försök inte att följa med för mycket, ni hänger ändå inte med… Men nåt jag verkligen ville, redan från igår när vi gick förbi, och efter att vi i förmiddags köpt såna goda flingor som jag och farfar tycker om med hallon och jordgubbar, VAR, att gå på bio! Jag har ju aldrig gått på bio! Jag sa att sofia på dagis faktiskt gått. Och såna distinkta beslut är svårt att stå emot, så pappa letade och hittade en jättebra film för oss i sickla vid lunch om långa farbrorn, lilla anna och spöket laban, i nåt slags kortfilmspaket. Jag satt som klistrad, tittade på pappa emellanåt och log med hela munnen, som var full med popcorn i 45 minuter… Det ska vi göra om! Lyckades nästan somna till i cykelsadeln, det som den är byggd för i bakåtlutat läge. Men jag kan inte sova utan napp sa jag. Sen ett par timmar senare i soffan i järla gjorde jag det ändå… En tankeställare. Nu sover jag med en svart döskallenapp jag stolt lånat av tuffe rasmus. Imorgon dagis igen, det är jätteroligt viskade jag till tia. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0