110826 det perfekta hoppet

Jag söker det, ständigt. Från bakom pappas säng uppe på sänggaveln där jag balanserar som anna lindberg, till hoppet fram på längden, avslutandes med kullerbytta, landandes i pappas famn bortanför sängens slut. Jag blir ledsen när det inte går bra, vi har ju pratat om att man inte kan vara perfekt hela tiden, och jag greppar nog det nu, men det är härligt när 10an sitter! Då gör det inget att man börjar bli lite trött, lika bra att köra slut på sig efter maten. MATEN! Idag åt jag entrecote och klyftpotatis! Första gången potatis på riktigt på landå! Gjord på färskpotatis! Från tornet. Jag pekade på potatisen och sa, är det där färskpotatis? Ja sa pappa. Det har vi på dagis också! Jojo... Vi åt också väldigt intressant en stund, pappa tänkte väl att det är bara att haka på, men jag ville springa från köket till sovrummet, möta pappa på mitten, finta varandra, ta en tugga från skeden, och springa vidare. Alla sätt går bra, bara man har kul. Tog vägen förbi tempo först förstås, ska ge några bitar till stora ester kom jag på också. Får se vad helgen bjuder, det kanske bjuds upp till bad i värmen! Somna gott med pappa intill, som också somna en stund, en skön nap tror jag... E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0