110828 a hero in heron city

Vaknade som vanligt trots uppesittarkväll… (lekte med pappas telefon, se nedan…) Därför var det inte så konstigt att jag somnade på saltsjö-järlas perrong på väg mot sydliga äventyr, återkommer till det. Pratat mycket om rasmus sista tiden och fick glädjen att hänga lite med honom, tia och anders i förmiddags, det är nåt med dessa små, och rasmus förstås, jag vet inte vad, men jag vill ta hand om. Nå. Vi åkte förstår ni till Skärholmen för att titta på bio i kungens kurva på heron city. Vi gick från 45 min på vår premiär med spöket laban till 1 h 40 min med denna påskharefilm! Jag var på alerten i 1 h 30 min i alla fall! Jag sjöng, trummade med och dansade med, med överkroppen till musiken, förklarade för pappa vad som hände, pratade högt och glatt när jag glömde bort mig att vi inte var själva, myste i mörkret, satt fint i stolen, log, åt popcorn, drack cola, var en hjälte jämfört med att faktiskt vara väldigt liten på lång bio. Pappa hade svårt att titta på filmen, det var härligare att titta på mig! Sen hittade vi en lekpark, men vi fick ge oss av, vi skulle ju resa en bit, men det gick kvickare än vad man kan tro därifrån. Och har man kul på vägen, kollar folk, ritar, tuggar tuggummi, hepp! På dili väntade mamma, och mormor och morfar! Kul eftermiddag och kväll således också. E, en ”shero”!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0