111203 stor är liten, liten är stor

Så är det. Det största hittar man i det minsta. Och tvärtom. Det motsatta gör hela grejen, gör att vi begriper saker. Såna enkla tankar slås man av när man ser en söt naken liten pyttegran från Väsby och mormor och morfar som jag träffade jättetrött vid lunch, och en monsterlik jättegran från norr i full showklädsel. Att man sen kan ha hur fruktansvärt roligt åt tomma gamla kartonger på Kulturhuset, låtsas att dom innehåller vad som helst, att jag är ett paket som skickas till Finspång, Väsby eller Alvik, eller nån annanstans. Vi landade i järla och åt gott, hade mysigt och jag lekte med tokiga Rasmus och kunde inte låta bli att hjälpa till att natta honom. Jag satt sen i min regnställsvagn i regnet i mörkret vid busshållsplatsen och sjöng lite lätt och inget bekom mig! Somnade gott. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0