111205 julens ängel är vår

Det stod klart ikväll tyckte mamma och pappa. Jag tror dom blev frälsta på kuppen. Dom fick nåt vått i ögat tyckte jag mig se sjungandes och reciterandes i änglaskrud kring evangeliet att en frälsare var född. Sen om det för vissa kan betyda att man helt enkelt ser livet lite klarare bara, att något ljusare föds i ens sinnelag bara, det går minst lika bra, om inte bättre till och med. Men det är bara pappa som uppmuntrar mig att skriva såhär, själv är jag mer inne på att förklara hur spännande det var. Vi var en änglakör på 6 flickor som sjöng så det förslog. Ju mer vi kunde sången, desto mer tog vi i! Tror blinka lilla hördes till tempo, men o Helga natt gick inte av för hackor heller, med tre verser!!!!! Jag och stora Ester läste en del ur en längre vers och de andra sina bitar. Det var gudomligt, tydligen... Vi var så otroligt duktiga, våra fröknar hade gjort en härlig produktion, och när vi efteråt satt på dagis, föräldrar och artister, gav vi föreställningen 5 spiggar, som ju dagis heter. Det fattades bara blommor, champagne och en samlad presskår. Men frågan är om inte julskinkeknäckemackorna, julmusten och alla kramar och skratt slog det... Ängeln Esther


Kommentarer
Postat av: Farmor

Oh du lilla*-Öga, hur vacker du är som ängel i vinternatten. Jag längtar till onsdag då vi ses så att du kan berätta om allt det spännande för mig.



Kram så länge från farmor.

2011-12-05 @ 23:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0