111224 lång lycklig längtan landade

Så kom julafton. Den börjar ju redan på morgonen och det var härligt att starta resan mot aftonen. På morgonen talades vi vid med videotelefon och där dök farfar upp på skärmen! Innan vi tog oss till Väsby hann jag med att leka med Emmy på gården, på gården. Kul! Hos mormor och morfar hade vi sen många fina timmar ihop. Vi värmde upp varandra med skratt och skoj, fikade, for upp och ner för trappan för att kolla klapparna under granen, klämde två kokta med bröd, tog en promenad, lilla rondan som vi säger, och lekte affär, hamnade framför Kalle moreus och anka, myste framför det, sen mat igen och oj vilken tid det tog för alla att äta... Äntligen gick vi ner till klapparna och jag var mycket splittrad inför den här tomten som skulle komma, men det gick bra. Blev lite rädd men förstod han är snäll. Sen hjälpte Leo till och där satt jag i en hög av klappar och fick mig ett uppackningsrus så jag knappt han med att titta, men jag var så glad, och jag både tittade och tackade efteråt så jag förstår liksom grejen med att ge och få och hur man förhåller sig till det och det är ju inte så dumt att greppa när fina gåvor ramlar på en, att man förstår liksom. Sen började tröttheten sätta in, det var en lång lycklig dag byggd på värme och förväntan, som infriades och när vi kramats hejdå slocknade jag innan vi hunnit lämna risbylevägen. Jag hummade till när pappa lyfte in mig men fortsatte sova, i mina kläder och en ny liten rosa kjol... Klänningen på bilden startade jag med i väsby, jag tyckte jag var så fin. Tack alla och tomten. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0