110114 filmtajm i soffan!

Har just stått här och skrivit oavbrutet i 20 minuter, ett långt inlägg på bloggen om idag, men inte f-n som pappa brukar säga ville det publiceras. Därför skriver jag: Fredagsgodis tempo, middag sickla, mys sickla, mys landå, gonatt på min egen kudde i min väsbysnickrade säng istället för tvärs över pappas kuddar med mina fötter i hans bröstkorg på mammas gamla flank med hans axel utanför sängen. Underbara tia och anders hjälpte oss med en ny filmspelare i vardagsrummet som kanske bättre hjälper mig att gå med pappa hand i hand till min egen säng än till tväran på den stora, hur oändligt mysigt det å andra sidan är. Jag har tänkt och talat om mamma också förstås idag som vanligt, men all good, som de säger, jag har det nu dubbelt så bra som många andra, sug på den! E 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0