110115 detta förtvivlande duschande

Ja sa sen, vi tar det sen, pappa var ute i god tid, men jag är ju en mästare på dra ut på saker, och jag menar, det var ju bara nån vecka senast... Ska det behöva vara så noga... Pappa och mamma får väl skylla sig själva som inte hjälpte mig lära mig detta i ett tidigt skede, men nu är jag 3 år som pappa sa och nu finns det inte längre anledning att krångla med något som bara måste göras. Att det inte gör ont, inte är farligt, och går snabbt, hör inte till saken... Jag tycker inte om vatten i ögonen förvisso, men till yttermera visso är jag djupt förvissad om att om jag bara står eller sitter still med stängda ögon och huvet bakåt, så är det en promenad i parken, men av nån anledning ska jag rysta med huvudet mitt i duschandet varje gång, och således, vatten i ögonen... Nåväl, jag blev ren denna gång också, och väl efteråt så är det ju rätt skönt, trots all tandagnisslan. I övrigt hängde vi hemma på förmiddagen och hade det trevligt, vi lämnade iväg min/leos/väsbys gamla spjälsäng till en familj som uppskattade denna möjlighet enormt och jag fick en rolig bok tillbaka. Tänk vad trevligt att sprida värme. På forum köpte vi en toasits och lekte på bibblan. På väg hem åkte jag i lite snöhögar, och se på fanken, där dök mamma upp på en hastig visit innan hon hade sandra på middagsbesök. Vi la ett pussel och snacka lite, och det var mysigt. Farmor dök upp som om de hade växlat stafettpinne och det är som med er alla andra lika härligt med dessa besök, så jag tydde mig gott till farmor och efter lite spöket laban så tackade jag för mig, tack för mig.

Kommentarer
Postat av: famo joa

Lilla *-öga, jag tackar oxå för mig o alla de fina sagorna o sångerna som du presenterade för mig på sängkanten. Det var ett härligt litet besök. Kram från famo Joa.

2011-01-15 @ 22:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0