110127 att sova på tvären

Inte fel. Det ger liksom en bredare omedveten upplevelse, en frihetskänsla tammefanken. Varpå jag då således imorse när jag tassade in till pappa vid 04.27 typ, körde en tvärvändning på kudden och la mig så, med fötterna bra tryckta in i pappas vänstra revbenssida. Men han njöt har jag förstått. Allram hoppade upp intill mig och gnällde efter tonfisk vid 04.57, och jag gnydde till och var på väg att kanske vakna, men då hade pappa ryckt med sig allram och hystat ut allram på uteplatsen för lite frisk kall luft, om än med några klomärken under höger revbensrad. Det här med sömnen är det sen länge inte jag som ställer till med, och det är ju positivt, för mig. Mamma hämtade och vi myste hemma och åt rejält med kycklingvingar, huga vad de smälter i munnen. Sen dök pappa upp i skoteroverallen med mina bilder till mamma som jag ritade igår, men han skulle vidare till affären, mamma och jag måste ju få till det här med soffbord, och det skulle han plocka upp. Hörde från mitt rum lite i dvala att de ställde varsin kaffekopp därpå sen, för att testa bordet, och att snacka om hur fin jag är, tack alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0