110718 Drottningen av Kungsan

Jag och pappa ägnade oss åt att slappa på förmiddagen. Vi var iochförsig ute och cyklade redan 0815 men efter ett tag med lite fotboll också så tog vi oss in och bara tog det lugnt. Jag var trött och ville sova redan tio, men jag piggnade till vartefter och vi lekte på. Vi tog oss i hampan vid lunch och åkte via skeppsbron där ett sånt fartyg som pippis pappa har och som var känt och hette Bounty låg, in till Kulturhuset och det fina barnbiblioteket. Stängt på måndagar, och pappa hade ändå varit inne på webben... Men så kom vi på att vi hade ju en hel storstad runt om oss, och efter att ha strosat runt på sergels torg, som jag såg från toppen av kulturhuset, det var så högt att jag skrattade, och på gallerian så styrde vi mot kungsan, snacka om lekpark. Hade värmt upp där med en glass innan så platsen var bekant. Tog denna plats i besittning som ungdomarna på 80-talet, men med lite mer skratt och lek i tankarna... Plaskade i dammen, matade lejonen med grus, ställde mig med pappas hjälp på huvet av ett av lejonen och skrek högt med höjd knuten hand att alla får komma på mitt kalas! Så gör en riktig drottning! Sen hittade vi en jätterolig studsmatta som jag faktiskt vågade mig på. Jag stod i kön och vände mig till pappa och sa att det känns lite läskigt, men jag såg andra små barn och tänkte att jag ska allt. Jag fullkomligt flög! Som en söt avslutning träffade jag kaniner idag igen som i väsby i lördags. På väg hem stannade vi vid en lekplats på folkungagatan nedanför erstasjukhuset, bara för att vi kunde, vi hängde ju på stan. Hemma gick det rätt kvickt sen, var jättetrött men har alltid en växel kvar när man tror att jag är slut. Åt bra och slocknade med dockan intill. Och bolle förstås, som varit på stan idag. Det var spännande med myllret. E







Kommentarer
Postat av: Mamma

Underbara, underbara unge!!!

2011-07-18 @ 22:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0