110723 detta vatten

Å så jag älskar vatten. Ingen nyhet, om än komplext eftersom jag har mina tankar kring vatten i ögonen... Men vi börjar med morgonen, blev ju lustig, inte så många timmar egentligen, men pappa och jag drog oss i stora sängen till en bit över åtta, sen var det dags. Efter lite rulla boll och dammsugning så tog vi tusan bilen till järla, hämtade ras och gänget, åkte till farmor för några timmars mys och lek, och gamla fina tanthunden annie var där, moster inas och onkel kenneths hund. Pappa åkte med anders och kenneth till tornet och vi höll på bäst värre, och jag sov gott en stund i vagnen efter en stor lunch. Vi åkte hem och packade middags- och badkostymer och begav oss till järla. Tror ni inte att jag simmade alldeles själv (även om jag sedan ett tag hävdar att jag kan simma), om blott med hjälp av puffar och flytväst, men ändå, jag vågade faktiskt inte först, men så började jag fatta galoppen och när ni ser filmen från detta nedan så fattar ni också galoppen, jag är med i matchen och jag fattar vad som komma skall när jag kan på riktigt. Jag hoppade t o m ner till vattentrampandes pappa från bryggan och det var sagolikt roligt. Sen simmade jag runt hörnet på bryggan, gick upp för stegen och hoppade ner igen. Sen sa jag, nu fryser jag, nu går vi hem... Och hemma fick jag grönsaker, skärgårdsgrillkorv och glass, fick leka med rasmus, eller snarare styra upp honom, han förstår ju så lite den där... Jag somnade gott i vagnen på väg hem och var inte i närheten av att begripa när jag förflyttades till sängen därhemma, jag antar pappa och jag ses framåt morgonen i stora sängen för en avslutande slummer innan söndagen kallar på vår uppmärksamhet. E



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0