110727 en outtömlig källa

Likt vattnet iallafall känns som för evigt porlande, man slås av det på ett badhotell och i naturen där runt om, så är jag också sån på idéer, och gärna ett par tre nya idéer i varje idé, så det blir riktigt omständligt, om än fantasifullt och innehållsrikt… Pappa väckte mig kl 7, som på läger, ett kul sånt, vi fick ju inte missa vatten qi gong för barn (läraren lena kände tia sen innan och hälsade!), jag var yngst och minst i fina blåa puffar, och jag sa spontant där i vattnet, viskandes, ”pappa det här är jättekul”, och då rörde vi oss väldigt långsamt ändå. Fixade till och med sluthälsningen med handflatorna mot varandra framför bröstet Jag är som en het manet, bara varandes, utan mål… Jag bara är, överallt, hela tiden. I heta källan, i bassängen, i en ny het källa, tillbaka till den gamla, i bassängen igen, i andra änden, nej vi tar den första, osv, ni förstår, ständigt leendes. Fick inte med oss nån badbild, som sagt svårt. Vi åt frukost och jag åt frukt som en elefant. Ananas, bara en sån grej! Sen gick vi och pysslade till oss en japansk drake, och den flög! Här ville jag inte vara med på bild... Vi skrattade åt sumobrottning för barn och gick sen för att göra oss iordning, för att avsluta dagen med en massagesaga, där pappa masserade mig och sen jag honom, på en fin plätt i naturen, det var så mysigt. Fick med oss ett blyertsskrivset och min glädje var stor, se nedan, jag skriver bokstäver. Hemma dök granntjejen Emmy upp och vi hade spontant nån kul timme ihop med cykling och bad, och hon hade likadan baddräkt som jag, och jag ville visa upp min lilla yukatarock för henne. Sen duschade jag och dockan rasmus i en kvart själva. Fick i mig mat och grönt och sen till tempo för lite påfyllnad, men jag började bli trött, även om idéerna naturligtvis inte sinade. Pappa är lite trött sen igår, för när han väl skulle lägga sig startade ett utedisco vid kajen nedanför berget, men han fylldes av så mycket energi förstod jag när jag kramade honom ikväll och sa, jag tycker det är mysigt att vara med dig pappa, precis som jag säger till er alla när det faller sig, och det gör det ju titt som tätt. Arigato för idag… E  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0