110728 dagsutflykt med historiens vingslag

Era, Sveriges, och nu mina. Furuvik. Grundlades 1899. Vissa getter går där än idag såg det ut som… Men det började med ännu en revelj vid 07! Vi åkte strax efter 8 och efter att ha passerat Skutskärs pappersbruk som var i fin form, jag frågade pappa vad i hällestad som luktade, och han sa nåt om kokat trä som ska bli papper, tror jag greppade det, och tror ni inte det stank så jag knappt kunde äta upp de sista köttbullarna i bilen på väg hem, jag blev nära ledsen. Skärblacka, ni är förlåtna kände jag pappa tänkte. Väl framme, med ett stabilt vagnekipage, gav vi oss an parken. Hårdstartade på toa… Sen blev det, bland annat, apor, terrarium, gillar inte ormar men ser dom ändå, apor igen för deras fruktstund, dom blir lika galna som jag, lemurer (där en hette Esther förstås, jag tog bilden!), ponnyridning med mimmi (vi berättade om valle på skansen), regnskogsbåtfärd, rast/vila, MASSÄCK, jo här kokade tydligen pappa korv och ägg igår kväll, skar melon, grejade frysväska och fanken vet, och söderkisen almström blev ombytt tydligen… Sen tivoli, grönan i miniatyr, jag blundade i spökhus även om pappa höll om mig och skrattade och sa att allt var på låtsas (jag ville åka), skrattade ljuvligt i tekopparna och lilla bergbanan, var alldeles tagen på pappas axlar när jag tittade på cirkusakrobater på stora scen, precis som pappa och jag därhemma och jag på andys, sa sen jag ville ha sockervadd, sen polkagris, sen sockervadd igen, sen glass, sen polkagris, sen sockervadd, men beslöt mig för popcorn. Av nån konstig anledning fick pappa allt mer rynkor i pannan. Vi kom iväg till slut till vattenlandet, hujeda mig va roligt, vatten är en av mina grejer, hädanefter vet jag inte om jag kommer gnälla om vatten i ögonen, det kom vatten från alla håll hela tiden, och jag var så duktig, och de egna puffarna höll mig uppe när jag simmade alldeles själv! Skakade som ett höstlöv vid 6-tiden, då packade vi ihop, och till Mora Träsk sjöng vi oss hem, ackompanjerade av mat, melon, lite blyertsskriverier och bollekramning. Det känns som vi varit borta en hel helg. Trevlig helg, E

Lemuren Esther, taget av mig.


På hästen Mimmi.


Skepp ohoj!


Massäck, the old fashioned way.


Oj va blöt jag blev.


Furuvik. Tummen upp.


Likaså melon.


Som blyerts (det går snabbare att rita då har jag kommit på).


Kommentarer
Postat av: famo

WOW VICKEN DAG. Det äventyret räcker länge, vi hörs kram från farmor

2011-07-28 @ 23:16:57
Postat av: mormor

vilken härlig dag du haft!!!Underbara bilder!!

Kram Mormor

2011-07-29 @ 09:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0