110603 sccchhuuutti scchhhuuuu

Det fyllde farfar idag! Lite lurigt att säga, men jag sa det! Vi gav han bulle och mjölk på sängen, sjöng, och jag öppnade mitt paket till honom åt honom... Det var en vattenflaska med kylklamp! Han dricker ju så förfärligt dåligt med vatten karln. Sen cyklade vi till mamma och jag hade en härlig dag på dili med mamma mormor och morfar! Och jag var så jättefin i min nya ljusblåblommiga sommarklänning, pappa höll på att ramla baklänges och ramla in i köksväggen som inte finns längre. Farmor hämtade och vi stack till landå för att fixa tårta till farfar! Jag satt som ett tänt ljus vid köksbordet när vi höll på och sen satte vi jordgubbarna på grädden, som grädden på moset! Och i övrigt var det ett stort hallaballoo, med tia anders rasmus farmor pappa farfar farfars kompis arne, o ja... Farmor och jag vilade 10 minuter i farfars rum. Det var full fart, anders grillade, jag fick god kyckling och smakade jättelite ratatouille... Färskpotatis, skojar ni... Sen var det lite fram och tillbaka, och jag ropade till pappa från gungorna att han skulle ropa när det var dags för tårta... Sen var det tårta! Men jordgubbarna är bäst, så är det. Sen fastnade jag i soffan framför emil medan nästan alla gick hem, gav en kram till dom och tackade för idag, det är lite kul med kalas allt. Taberaset i Jarlaberg! / E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0