110606 ur svenska hjärtans djup en gång

Jodå, vi hade allt den gulblåa svävandes i sydvinden på uteplatsen. Pappa försökte förklara var Sverige är, jag tror jag greppade det lite. Han hämtade mig hos mamma på förmiddagen där vi hade njutit av vår fina "altanberså" och naturen runtom. När vi kom till landå så tog vi en rejäl cykeltur, jag cyklade en del själv (vill oftast att pappa springer bakom och håller i men han har sagt att det tar längre tid att lära sig då, typiskt va...). Sen drog vi till tippen, slängde farfars bråte, åkte och skulle kolla nya brädor på byggole, kul att åka vagnen där och kolla in allt, men vi fick inte rätta känslan så vi åt lasagne på bageri kaveln! Hemma var det närapå gårdsfest med en massa barn som hörde till gården, bl a de som bodde på landå innan, men jag startade lite försiktigt hemma i min egen pool, fast när alla kom och skulle se väggen som inte finns längre, så var det lika bra att inordna sig i "gulf-kriget" i sandlådan, men jag satt rätt lugnt vid sidan om, jag betraktare jag. Vi var väl sist från gården, för att sen cykla ner till järla (nej inte jag på egen än, även om jag ville först...) för att äta med tia rasmus och farmor, anders åkte båt förbi oss på landå. Det var en mysig stund och jag måste säga att jag är helt tagen av rasmus, matade honom, klappade, kramade, pussade, ville inte åka hem, trots att klockan närmade sig halv åtta, det är ju liksom en levande docka, alldeles mjuk och lustig. Jag sjöng och var totalt fruktansvärt underbar i cykelsadeln och när vi kom hem sjöng jag medan jag testade alla cyklars trampor i cykelstället och tror ni inte att en trampa slog mig på kinden. Då grät jag, jag grät också inför duschfaktumet, men som jag kämpade och stålsatte mig eftersom jag visste jag behövde det efter dagens slit. Jag var så duktig, och så ville jag ha den rosa badrocken, så skulle jag inte frysa i min blottade blöja. Ja jag är härlig, gonatt. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0