110607 dagisparklek

Ikväll var det parklek, i parken! Dagis förflyttade sig och oss till parken och alla föräldrar kom, mamma och pappa också förstås, och farmor slank in på ett hörn! Vi fikade gott på en filt bland alla andra föräldrar och barn i den soliga slänten i vår egen jarlabergspark. Mitt skogrus hamnade i jordgubbarna, ja det var en härlig middagsfika. Efter en stund började alla barnen få myror i rumpan, men vi blev också rätt rastlösa... Vi sprang ikapp och rullade oss i slänten, så därför var stafetterna strax igång. Det var så roligt! Tycker om att tävla, koncentrera mig, och jag var så bra på bollen mellan benen och glasen på huvet! Stora esther och jag gick med apelsin mellan varandra, vi var nåt så oändligt söta. Mamma och pappa sprang också med apelsin, och tokpappa var sist i stafetten bland föräldrarna, men han hoppade fel, och in i stängsel och träd och snubblade, så barnen vann... Det var en varm kväll, på alla sätt. Jag somnade när jag la huvet på kudden hemma på dili. Gonatt alla. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0