110620 sömn och intensivt vaken

Stapplade in till pappa vid 5-tiden och la mig under mammas täcke, som jag brukar säga. Men kom fanken inte till ro, så vi gick in till mitt, och somnade nån timme i min säng. Pappa har tydligen fortfarande problem, om än mindre, med att vrida sig i sängen pga sitt revben han stukade på dagisfesten, och sov väl sådär bredvid mig som använder mer tväran än längden av sängen när jag väl somnat, men jag, jag bökade in mig intill så gott så. Nå. Blev nästan lite ledsen imorse när jag inte för en stund ville gå till dagis, men kom på att jag ville ju det ändå. Satt på pappa axlar på väg hem och surrade om allt möjligt. Mormors pannkakor väntade i kylen och efter ett lass somnade jag 20 minuter i soffan (who can blame me) men pappa blåste liv i mig och snackade nåt om att jag inte skulle kunna sova inatt annars. Vad han håller på... Men då ville jag ut. Och vi tog min vattenpickadoll med oss, som jag inte riktigt kunde reda ut varifrån jag fått. Nån som vet? Mormor? Vi hade vattenkrig i jarlaberg, jag blötte ner mig mer än måndagsmässigt, pistolen fick sig nog en känga i kriget, men det finns ju fler att köpa, även om pappa tyckte det var mer än relativt tråkigt att jag grävde sand med den och kastade den på asfalten... Väl hemma kämpade jag mot tröttheten. Var så trött att jag behövde suga 10-12 gånger på nappen mellan välling och tandborsten, nåt som blivit ett mindgame mellan mig och pappa, mer än en tandborstning. Det är inte bara att borsta förstår ni. Det ska omständlighetsgöras till max, varje morgon och kväll. Sen bäddade vi för lilla dockan bredvid mig, rasmus är på dili. Det blev snett med mitt täcke över dockan, så vi fick ombesörja eget täcke för den. Jag krånglade och halvsov i tjugfem minuter ca, sen räckte jag upp armen, pappa trodde jag ville krama, men jag hade plockat ut en kråka som jag vet han alltid tar hand om, sen slocknade jag gott. Så jobbar jag. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0