110301 grabbdag, eller ja..., på landå

Ja det började iallafall med att vi "lite grabbigt" tog med stora esters pappas sticksåg till dagis (även om det naturligtvis finns precis lika många kvinnor i sverige som använder sticksågar till vardags, eller hur farmor...). Pappa hade nämligen äntligen i den sista självande minuten innan något hade brustit i pappas kropp fått upp kattluckan. Det var en fråga om liv och död till slut hörde jag honom säga i telefonen... Och jag hjälpte allram och tjet att träna på luckan hela morgonen och nu kan dom det fint! Nu kan pappa kanske sova en hel natt, vi hoppas, för jag peppar peppar, ligger som en prinsessa på stjärten hela natten i min stora prinsessäng. Nåväl, innan vi kom fram till dagis tog vi varvet förbi isbanan i närheten av mamma och åkte lite grabbigt våghalsigt på isbanan (där pappa var på vakt, och förstås, det finns precis lika många tjejer som killar i sverige som..., ja ni vet, för jämlikhetens skull, om nån är bekymrad...) På väg hem från dagis försökte jag få samma blomkålsöra som pappa genom att krocka örat i rutchkanan, men inget blomkål, bara grabbigt ont... Hemma åt vi grönsaker med nävarna och sen brottades vi och hoppade våghalsigt i sängen. Vi avslutade grabbkvällen med att titta på kort där pappa brottades med brottar-olle som är på tavlan på väggen! Jag fick också se pappa och tia som jättesmå, som jag nästan. Till slut ramlade nalle puh nerför grenen på trädet igen och landade i buskaget, och jag hos john blund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0