110318+19 mycke jympa nu

När pappa hämtade igår så organiserade jag inomhuslekstugehopp från lekstugans "vindsvåning" på 1,5 m höjd där alla barnen stod i rad till stegen för att däruppe flyga ner några decimeter i pappas trygga brottararmar. Nån kom med bolle och sa att han också skulle flyga, ja det var en annorlunda hämtning helt enkelt. Godiset löste vi förstås, unnade oss korvstroganoff och sen gick det rätt snabbt. Upp i ottan förstås, gick in och väckte pappa, idag skulle vi ju till jympa i sickla. Var tydligen rätt duktig imorse, samverkade gott med frukost och påklädning och tandborstning och sånt som kan ställa till det lite ibland av ren tristess, ja jag var en riktigt duktig tjej. Och på jympan, i denna stora hall, i dessa stora lokaler, med en massa folk, och ni vet att jag tar in folk, ser dom, analyserar dom, funderar över dom, har respekt för dom, förstår att dom ser mig, är medveten om stunderna i mötena, SÅ, körde jag på ändå, började försiktigt, ville hålla pappas hand, ville t o m vara i famnen nån gång, men till slut körde vi på bland alla andra (man kan ju undra över vissa barn, förstår dom inte att det är fler på plats, att ta hänsyn till, att "ta in", att dom inte är helt ensamma, vi var ju nära 80 totalt!), och vi kravlade och snurrade och sprang jättesnabbt och smög och höll på! Sen duschade vi på "herrarnas" och jag var så duktig, jag tyckte väl inte att det var kul, men bet ihop för jag börjar förstå att det inte är en räkmacka hela tiden, men att det kan vara det rätt ofta, nästan hela tiden, om man slänger i lite i potten själv. Efter hamburgaren i sickla sa pappa att jag skulle vakna hos mamma och det gjorde jag. Vi myste en stund sen åkte mamma och jag till isak och klara i tyresö. Där sover jag nu! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0