110324 "du vann inte, du får en hund"

Ja förstår ni, vi gick, efter några obligatoriska hopp ner i pappas famn från lillstugans andra våning på dagis, till ica maxi för att greja lite. Jag var trött som en tallrik med kall havregrynsgröt, men hängde i så gott jag kunde, och stoppade i mig några tuggor pannkakor för att få lite energi. Tryckte även en banan inne på frukt och grönt. Vi postade ett paket och kvitterade ut en barnbilskundvagn. I den satt jag, sen ville jag sitta uppepå, sen ville jag sitta nere, sen ville jag sitta uppe igen, sen ville... Efter ett antal varv fram och tillbaka medan pappa försökte handla ett par basvaror, samtidigt som han fick flytta den lilla ihoppackade vagnen från därnere till däruppe och vise versa, kom vi fram till leksaksavdelningen där jag skulle få välja en leksak av lagom snitt, och vi landade i ett minipingispaket för 49,90. Sen skulle vi kissa, men det glömde vi, och det blev fest på toastolen hemma istället. Hursomhelst! Vi spelade med våra racket utan nät och bord (varför krångla) och när jag tyckte pappa inte vann, så satte jag på mitt piano bredvid prinsesstältet, uttalade rubriken, och spelade upp ett ljud av ett hundskall. Sen somnade jag gott, det skänker ju en viss frid när man vinner. Jag hoppas inte pappa sover allt för oroligt. / E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0