110501 carpe diem hemma

Vi fångade dagen mycket hemma idag, även om vi gjorde sickla och söder. Vi höll liksom på från 0545 till blanka förmiddagen innan jag ens kommit ur pyjamasen, det var allt från brottning, via hunden som vaknar och nosar ner en till skrattanfall, till att jag själv satt och sjöng på mitt rum, meckandes med nåt, varför inte en sko med små figurer, alternativt dessa tidlösa, ändlösa, såpbubblor, även om jag fortfarande har en förmåga att hälla ut halva flaskan på golvet fortfarande. Men sören va pappa och jag är bra på att torka och putsa. Eller som i köket, det finns nån blomma som har en massa jättesmå blåa bollar, den finns ute, såna hämtar jag och så drar jag loss alla blåa bollar och leker med dom och skrattar. NÅ! Vi gingo oss ner i förrådet, jag höll upp dörren, och pappa plockade fram cykelsadeln, släpp ungarne loss det är vår! Cyklade till statoil och pumpade, jag resonerade med pappa kring det här pumpande, sittandes vid sidan, analyserande. Forum, clas ohlson, ny vattenflaska (den andra fastnar i läppen av trycket), en dubbel hamburgare med blott två bröd, en proteinchock, vagnen, somna i hallen, mot sickla, vakna i hallen, i sickla... Lite mutor där, lite underbar rasmuskusin som jag längtat efter, sen minsann sjukan igen hos mamma, men jag gjorde allt för att lösa upp stämningen över det lösa, ja ni förstår... JAG KÖRDE BREAKDANCE I CAFETERIAN! PÅ RIKTIGT! MED ARMHÄVNINGAR! Finns på film, ni ska bara veta, och ni kommer få se! Vi tog oss hem förstås, jag kan det här med stan nu, man kränger hit o dit, kollar in folk och stan, känner pulsen, sen kommer man hem coolar ner sig lite. Trodde vi, men fanken, jag ville dammsuga, bland annat, och sen var vi igång igen, jag kommer nog inte vakna förrän framåt förmiddagskaffet kan jag tänka... Pappa och mamma reflekterade lite hastigt, kanske har nån annan också gjort det, men jag är nog på väg in i nästa fas! /E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0