110514 förklädd gud

Det är jag det (ja det kan ju också vara en kvinnlig gestalt för er som ser skäggubben...). Låter en liten gnutta självupptaget kanske, men jag citerar egentligen pappa bara. Vi var nämligen och tittade på farmor i eftermiddags när hon sjöng "förklädd gud" med sin kör i tranebergskyrkan, och jag satt alldeles tyst och förundrad i en halvtimme på pappas axlar och lyssnade på kören, förstod att det var något större jag inte hört innan, lyssnade på alla som spelade en massa instrument, och letade förstås efter farmor som stod bakom han som viftade så konstigt. Men vi började dagen förstås med jympan, sen mcdonalds, sen sova, sen vakna i hammarby sjöstad, där jag bodde när jag var bebis där dom blåa tågen finns! Och där var rasmus och anders! Jag hjälpte anders mata rasmus lite, precis som jag hjälpte tia och anders hemma i sickla sen efter farmors sång, när vi åt middag allihop, jag tränar inför första barnvakten, och jag står ju närmare i ålder än er... Kvällen drog iväg och vi kom iväg trötta och slitna, och under pappas täcke nickade vi till i soffan till pettsson och findus. Puss /E

Kommentarer
Postat av: Mamma

Längtar efter dig Schtånke. Snart ses vi! :)

2011-05-15 @ 02:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0