110528 härligt häng i tyresö

Startade dagen med en soft förmiddag hos mamma, lek, pyssel och "hangin out". Pappa kom förbi och hämtade mig, mamma skulle förbereda tjejkalas, och så skulle jag sova, men det gick inte, jag är för nyfiken av mig, så jag åt och somnade på väg till isak, klara och jens i tyresö istället, my åkte ju till mamma... Vi hann dock med ett hastigt besök nere i hamnen, grannarna hade fyra yachts till försäljning dom visade upp, ja neos husse och matte alltså... Vi kollade också ett band som spelade i ett tält vid restaurangen, pappa sa han brukar sjunga så, och det gör ju jag också sa jag. I tyresö hade vi det bara lugnt och skönt, med skratt och dans därtill, t ex i en rund ring hållandes händer, typ en slank han dit… Körde en halvlek ute i trädgården (hur mycket kan vi barn gunga?, men jens hade hört att 4 små dinosaurier hade gömt sig också, så vi var ute på jakt också…) och en halvlek inne med god mat, lek till höger och vänster, och vid några tillfällen helt på egen hand, vid sidan om våra tokdanser som var så roliga. Höll på att slockna i bilen, men jag förstod att jag bara kunde vila ögonen, vi hade ju kvällsgrejerna att stå i. Jag bad pappa köpa nåt till mig "köp nåt till mig" på statoil, och jag fick två bitar... Som om jag inte får nog godis, men tack och lov äter jag inte så mycket av det jag får. Jag njöt emellertid av att smaka på tandkrämen flera gånger innan borstningen, där vi satt under pappas täcke i soffan, jag ville få vällingen som jag fick när jag var liten, i knät hos mamma eller pappa, kanske hade klara påverkat mig under dagen, hon klappade mig (och jag och isak kramades) och nu sover jag naturligtvis under pappas täcke som jag ville ha med mig, igen, han måste allt frysa om nätterna, men han löser väl det… E


Kommentarer
Postat av: famo

Du lilla *-öga, Vilken härlig dag med dina lekkamrater. Suss gott, vi kanske ses i morgon.



Kram från farmor Joa.

2011-05-28 @ 22:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0