111127 här växer ingen mossa

Nej det är inte lätt för saker att fastna på mig med min fart. I sätt som tanke. Gav besked i badet idag t ex (där vi inte fick med oss rasmus idag, han tycker det är så roligt med livet att han inte vill sova och då blir det lurigt ibland), när jag for fram med alla möjliga sätt och idéer, och när jag inte ville göra nån grej, som att göra en tofs på håret så jag inte behövde hålla på med det hela tiden för att det var ivägen, så sa jag till slut till pappa typ att om man inte vill så vill man inte, och när man vill så vill man. Men sen har jag förstått att ibland är det ändå bra att säga nåt mer än ”därför”, och då förklarade jag att det var också väldigt skönt att ha håret löst, för det är härligt att doppa i vattnet med huvet baklänges och när det far runt när man simmar. Då log pappa och avslutade ärendet…  Jag förklarade också det här med bastu och hur vi brukar göra på dagis, vem som brukar vilja basta osv, hur skönt det är, och jag satt på en liten papplapp med min lilla rumpa och njöt, pappa kunde inte sluta studera mig och mitt lugn i bastun. Vi blåste på varandra och skrattade av den lilla hettan.  På morgonen hade vi varit ute och plaskat i vattenpölarna i parken, och framåt förmiddagen tog vi oss ner till forum för att äta och handla lite innan badet. Efter badet återkom vi till forum för en sen eftermiddagssittning och snack om allt från schampo till ljus, och mossa, man måste ha mossa sa jag till pappa! Vi hade en ljusstake kvar att pyssla med, jag fick ordna med mossan och tända ljuset. Sen tyckte jag synd om tjet, han har fått ett sår, jag tyckte det var så skönt att gå i sommarlinne, som jag ville ha under min tröja idag, jag ville se emil igen, jag ville äta katrinplommon igen och fortsatte prutta sådär charmigt som bara jag kan när jag har lite luft i magen, jag kunde inte somna och ville sova i pappas säng, jag ville ha julstjärnan tänd för det var så fint ljus när man sover. Som jag, säger pappa. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0