111009 host i höst

Ja det har suttit några dagar, inte febrig, men hostig och någon smula matt, det kan vi allt konstatera, men jag är en kämpe, jag har friskt humör och hänger i. Utmanar liksom min lilla påverkan. Mamma och jag var ute på gården och tog oss luft i förmiddags och efter en liten lur i vagnen begav sig pappa och jag till Boovallen i Nacka! En jätteturnering med massor av fotbollslag med massor av barn och föräldrar på massor av planer. Stora mickes filip spelade i ett lag och jag satt spänt och tittade och var nog lite sugen på att prova jag också, i alla fall en dag när jag är lite större, vi får se. Jarlaberg var där med ett lag, blandat pojkar och flickor, och en av flickorna var stora esters syster sara! Efter mycket fotboll lekte vi av oss i en lekpark, brottades i sanden och höll på. For till forum och köpte skridskoryggsäck och mössa för fin hjälmpassning inför imorgon då jag ska åka på mina fina nya skridskor! Oj va spännande! Vi lekte gott i mitt rum efter maten och brottades även där, med zackosäcken. Den vann… Sen stöp jag som en oxe, och vaknade tyvärr en stund av tjock hosta som t o m fick mig att kräkas, men jag är inte varm med feber, måste varit slemmet som bråkade, så skridskon ska inte vara i fara, här ska flängas fram, skridskor och hjälm är milimetermåttade. Som jag är måttad mot mamma och pappa, kärleken mellan mig och mamma, mig och pappa, är exakt. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0