111012 mysteriet med den försvunna nya mössan

Den fanns att hitta i en ärm på den kvarlämnade fleecejackan. Skönt. Nu vet vi det. I övrigt så har jag hämtat mig från den fantastiska skridskoåkningen i måndags som gick så bra så till slut, jag tog hjälp av en kon och skrinnade vinnande. Idag hann vi med några fotbollssparkar på gården, inspirerade av matchen igår mot holland (tycker ni inte också att Zlatan passar in bättre i landslaget BAKOM en toppforward, säg Elmander, än på topp själv, för att vara med mer i spelet, vilket kanske krävs mer i landslaget än i Milan, eller de andra klubbarna? Han får inte samma bollar i landslaget, Sverige spelar inte sydeuropeiskt, av geografiska skäl. Bara en tanke...), och jag sköt som en älg och pappa fick springa efter bollen som en dylik. Då kom mamma helt plötsligt (planerat tydligen), hon ville säga hej, och vi hade mat över. Det blev en liten stund på tre man hand och jag var så mammig så en stund... Det är ju så det funkar, med två hemmaplaner... Hos mamma händer det att jag ska visa pappa allt. Nå. Vi rundade av med den obligatoriska soffkullerbyttan innan vällingen, slog mig lite på pappas knä eftersom jag kullerbyttar trött, men den ska göras, no pain no gain liksom, "det gör ont när knoppar brister", om nu nån är ute efter en "bättre" formulering. Med barnen i bullerbyn och några numer klassiska nynn på videung, sover jag som en videung, och hostan är bättre, härligt! E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0