111018 ”du gör allt för mig”

Sa det strax innan jag somnade ikväll. En sån där sak jag säger ibland till mamma eller pappa eller nån, och som bara får klockan att stanna, förstår jag att pappa alltså känner. Jag sa det när vi släckte och jag ville ha dörren öppen lite för att kunna se pappa. Sen kände jag honom på pannan och sa att han inte var svettig, sådär som han ibland är på morgonen när vi ska iväg och jag kanske krånglar för mycket, det blir lätt så när jag inte sovit tillräckligt, då drar jag liksom ut på det lite extra, och vi vet båda om det, jag talade om det till och med… Vi kom nämligen in på klockan, när vi läste om puh som inte hängde med på klockan riktigt, då pekade jag på min och förklarade.  Jag var så i gasen ikväll, har nog sovit på dagis idag, och for runt i två timmar som en katt on a hot tin roof, bland annat med pappas gamla ulliga fåtöljpall som racerbil. Det gjorde mig trött, men ville inte dra ner på tempot. Då sa pappa att det nog var dags, och vi skulle duscha också, och om vi inte kom i säng så skulle jag bli sådär trött på morgonen igen, och kanske behöva krångla… Så när pappa gick in i duschen blev jag helt plötsligt riktigt trött, men jag förstod och stod pall och tyckte det var riktigt skönt förstås, man blir ren och mysig, och trött. Men tänk att ändå vara ända in i sömnen en så liten klok tjej, lilla  mig… / E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0