111021 ”Jag vet, jag förstår, berätta inte, jag vet”

Jag behöver inte snacka så mycket goja längre, dra ut på det, jag greppar snabbare och snabbare, det behöver inte ältas, förtydligas. Hojtade så till pappa när vi cyklade till tempo, och han försökte prata om dagis, mitt besök hos isak och klara igår, att morfar fyller imorgon, att vi ska se nalle puh på bio imorgon, att min kompis svea och hennes mamma som vi mötte tycker det är tråkigt att sveas morfar sover för alltid, och allt möjligt pappa försökte berätta och förklara, jag vet och jag läser oss alla som en bok… Tänk på det!...  Jag råkade äta några bitar för mycket fredagsgodis så jag åt sådär, jag fick för mycket ”dispens” på godiset och det pratade vi om också…, men gav mig hundan inte, det skulle spelas fotboll, målas, hoppas (ja varför inte på alla möjliga sätt, och hoppas i tanken är jag bra på, för det går ju så bra med det jag hoppas!...), brottas, dansas, pratas i oändlighet om veterinärer och djur för ett program vi såg. Sen ville jag sova i pappa säng, läsa min ”favoritbok”, den vita nalle puh, även om jag somnade efter drygt en sida… Mot en ny dag i livet. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0