111026 färg och form, bygg och meck

Kan det vara min grej? Eller en av mina grejer. Jag fastnade som klistrad framför ett inredningsprogram på svt-barn, trots att jag var på väg upp i sömntåget i soffan. Dom gjorde om en flickas rum, hon hjälpte också till och efter en stunds total tystnad och koncentration så sa jag högt, så fiiint det blev! Och när jag tänker på det, varför ska jag gärna hamra fast pusselbitarna med plasthammaren, gjorde det ikväll igen, speciellt med alfabetspusslet… Varför skriver jag små delikata egna bokstäver, nästan chiffer, med kulspetspennan istället för de stora dragen som är mer normalt, varför gillar jag att skissa med blyertspennan, vässa den, lyfta på saker… Nåja, jag leker ju med dockor och spelar fotboll också, så jag är väl syrlig blandning av sött och salt helt enkelt… E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0