111029 on tour i nacka

Lämnade jarlaberg för nacka forum i förmiddags. Mamma och jag gick på shopping, det är tydligen sånt en del tjejer grejar med. Killar också säkert, med dom kanske inte säger shopping alla gånger. Hursom, tror ni inte vi hittade kläder och skor så jag såg ut som en minikopia av mamma, med blommig halvklänning, boots, jeans och skärp! Eller schoärp, som jag säger. Sov en rejäl stund för att fixa kvällen och vintertid imorgon, vaknade i sickla. Där mötte vi på förslag emmy på gården på andys och vi körde hårt tillsammans och åkte rutchbana bredvid varandra och skrek som bara små tjejer kan. Farmor kom förbi i detta inferno av gapande barn och svettiga föräldrar (en del är svettiga, andra sitter bara och fikar och bryr sig inte om barnen, och vissa av dom barnen som inte föräldrarna bryr sig om talar pappa väldigt tydligt till, om dom ”tar sig felaktigt utrymme” så att säga…). Vi begav oss sen till näst sista nackastopp, dvs järla sjö och myste med ras´, kris´ och andy och fick pasta med jättetjocka spaghetti. Vi spelade fotboll med rasmus, och pappa höll rasmus som han höll mig en gång i tiden när vi spelade fotboll i sjöstan! Till slut satt vi där på lillängens busshållplats igen och samtalade i väntan på bussen. En trevlig rutin, och väl hemma i jarlaberg igen slöts dagens tour och mina ögon. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0