111031 mäster esther (mitt eget rim) mot semester

Det var uppladdning ikväll. Men först måste jag flika in att jag närapå kan ta av stödhjulen nu, tänk om jag hinner prova lite försiktigt innan snön kommer! Snö är det inte på Teneriffa, som har spaniens högsta berg, teide, som pappa sagt hundra gånger på gran canaria tydligen… Där är det varmt, där har dom sol och pooler och strand och sånt. Vi pratade om det ikväll. Jag berättade att det ligger i spanien. Då pratade vi om spanjorer och svenskar. Och att vi är svenskar, och alla jag känner, jag nämnde några exempel, (och berättade också att stora ester hade klippt sig och att stora tjejer med mycket hår lägger ut allt hår på kudden så man inte ligger på allt hår) men att jag kanske träffar nån spanjor, kanske en liten eller stor tjej, som jag kanske lär känna. Att man måste ha sololja. Att jag ska flyga flygplan uppe i himlen, som de där vita strecken i luften man kan se ibland. Osv. Vi gjorde oss iordning väldigt tidigt eftersom vi ska upp tidigt, men jag hade nog lite resfeber för jag kom inte till ro, tyckte synd om pappa som sjöng och sjöng på videung och jag sa till slut att han inte behövde sjunga mer om han inte ville, och han tyckte jag var så snäll. Han la han sig bredvid och klappade mitt hår och nynnade och efter att jag drog hans arm över kroppen så den höll om mig, så somnade jag. Jag hade nog många tankar om detta i huvet. Spännande! E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0