121202 risbylevägen och ringvägen

Jag rör mig allt. Började dagen kl 6 hos mormor och morfar, man får ju utnyttja tiden... Lite frukostbestyr sen ville jag baka sockerkaka förstås! Som om det inte räckte med pepparkakorna igår. Och så ut med pulkan! Vi kom hem samtidigt som pappa kom och luften gick ur. Fick i mig en korv och somnade tungt i bilen. Ville sitta kvar i Nacka forumgaraget medan pappa handlade men förstod att det inte gick även om iden var intressant från min sida. Fick mig en rejäl glass och en underbart skön liten stund i en fåtölj där pappa satt på stolen och jag i hans knä och åt glass och vi lät bara allt passera. Skönt. När vi parkerat var det full gas i pulkabacken och jag skrattade med hela overallen! Hem och byta för adventsmiddag i en skanstullvåning väntade, Janne och Marit, och stora micke Sara och pojkarna Filip och Fabian. Jag tvekade aldrig att åka, bra av mig. På plats tog det en stund men sen busade vi, eller mest dom, i tvrummet, och jag fnissade. En rejäl glass igen och så hem från stan. Lilla jag på söder och Slussen en söndag kl sju, det är en cool böna det här, med mina byar som stabil plattform. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0