121207+08 cool i kylan

7e: Hann inte med fredagsbloggen men det var en klassisk fredag "bara". Hämtning och surr med fröknarna, tempo (där farmor dök upp helt "plötsligt" och hängde med hem) för fredagsmysmaterial där vi även köpte räkor till tjet. Som han tydligen kräktes upp i pappas säng vid fotändan, vilket vi märkte i lördags morse... Glä... Men det var inte så farligt, stackars liten, han blev väl för glad bara. Vi myste, snacka, åt, kollade kalendern, ja allt det där, lite dusch och somnade stenhårt. 8e: En soft cool lugn dag hade jag och pappa oss idag. Vaknade 0600 MEN lyckades somna om och vi vakna 0800, det var inte dumt. Men jag var trött. En rik vecka… Så med nya krafter tog vi oss an dagen med att starta i snöborgen på gården med Tuva, Moa och Naemi, jag fick ju ta det lite försiktigt med armen, gick obesvärat med armen lite tight intill kroppen ibland, som om jag inte annat än brutit nyckelben genom åren. Sen hjälpte vi tomten med ett ärende för att landa på forum med en burgare. Hem igen för att hjälpa en granne med elskåpet i källaren, jag hakade på och bar den trasiga säkringen. Tog oss ett par lugna timmar hemma (efter lite lek i snömoset med några andra på gården förstås), pysslade i köket med böckerna, kollade lite tv och andades lugnt. Skönt. Till tempo för att handla lyxig lördagsmiddag, korv med bröd, där jag innan slukade nästan en hel paprika. Men först ett tredje varv i snön, jag tyckte utsiktsplatsen behövde skottas, och det gick skapligt... Sen stängde vi boken en stund senare efter julkalendern, både bildligt och bokstavligt, och somnade intill varandra under nalle puhtäcket. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0