120212 en superdag

Vaknade utvilad hos mormor och morfar efter en härlig eftermiddag och kväll med pulka och kyckling där jag sov ifatt trots att jag vaknade till och sa att mormor lät som en bil. Jag ville att hon skulle berätta hur det var när hon var liten som hon brukar, men då somna jag. Vi bakade sockerkaka och åkte pulka där jag mulade morfar och höll på som vi bara kan. Jag lagade förstås pannkaka också förstås. Jag hade befälet liksom. Pappa hämtade och efter en god lunch var det efter en nap i vagnen och dagen fortsatte lika trevligt i järla med mys med gänget och Rasmus som jag börjar få rätt bra koll på nu. Farmor han och jag kastade boll och kröp rundor och jag lekte tittut med honom. Jag är stark på tittut. Svårt att sammanfatta en sån innehållsrik dag från norr till söder men kul var det och trött blev jag. Och nu är hostan nästan borta. Sa till pappa att han kunde lägga sig bredvid om han ville när vi släckte. Hörde att han somna mellan meningarna. Strax efter sov vi båda två... E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0