120107 födelsedagskalasdag

Ja tjyvstart helt enkelt, men vilken dag. Jag var så upprymd att jag vakna för tidigt och kunde inte somna runt lunch trots grus i ögat som jag sa. Ville sova runt halv elva redan men när jag förstod att vi var på väg att hämta den okrönta tårtan hos mamma så var det inte lönt... Höll den som en kattunge till landå via tempo och efter en lunch körde vi på, och jag bokstavligen hoppade hela tiden. Ballongblåsning, genomtänkt placering av alla 15, jordgubbsrensning, övervakad jordgubbsklyvning med slött knivbestick, allt för långsamt gräddvispande, gräddkladdande, sen krönte jag och farmor tårtan med gubbarna, strössel och ljus. Hoppa i fina klänningen med tshirtskydd och så denna väntan på de andra... Fick som teaser en bra minibyrålådaplåsterask. Sen kom dom andra, mamma Anders Rasmus mormor morfar och festen var igång. Det var allt från elektrisk tandborste, via glitter och glamour, fina kläder, en slant, till bowlingkäglor! Det blir rätt snurrigt men va tusan jag är ju bara 4 år... Så fick vi äntligen hugga in och njuta av tårta och varandra. Rasmus hejade glatt på! Jag var väl klar först förstås och med en tomteblossfinal var det allt dags att tänka på refrängen och gå till mamma. Det var en härlig dag, och jag har inte ens fyllt år än... Eller haft kalas med kompisarna. Min bägare av uppmärksamhet lär bli fylld... Det är nog bra att ni häller lagom. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0