120705 Tillbaka på Eriksdalsbadet

Ja det var en fröjd. Men det började vacklande, vi hade 16+ och molnigt, men snacket gick om sol senare så vi drog, Moa och Tuva från gården skulle också dit förmodligen så iväg vi for, sakta och säkert längs småvägarna i järla, sickla, hammarbysjöstad (åkte cykelväg mellan sickla och sjöstan), kollade in var vi bodde när jag var bebis, och jag blev lite generad, kändes konstigt att inte känna till det tror jag. Men det gick ok, jag fattade galoppen. Puttrade vidare längs sömniga sjöstan upp bakvägen till eriksdalsbadet. Sen en dag full av bad och skoj med tjejerna, upp och ner, lek på land och i vatten, fram och tillbaka, vi kunde varit kvar än… Puttrade förbi finntorpsfarfar på ett glas saft och ett chokladkex och lite snack om veckan och väsby. Vidare till maxi för lite basgrejer, och katthalsband, jag valde, det är nog lika bäst de har sånt. Pappa fixade mat, var själv på gården, det var lite trist men jag gick och nynnade och kollade runt, förstod att det inte alltid är som man vill. Vi hörde Moa och Tuva när vi åt förstås, men när vi kom ut var de inne och åt… Så pappa och jag gick ut och fixade till den sommarslitna sandlådan, sen lekte varg, han jagar, fångar och kittlar, och jag vill om och om igen. En kvällspromenad till tempo för en kula bubbelgum ur en sån där automat som är så roligt att snurra på. Sen dusch, välling, saltkråkan (det var otäckt idag när tjyvarna jagade barnen, jag gömde mig bakom bolle, men pappa sa att allt skulle bli bra), sen gick det fort. Sov inte så länge igår, hoppas på en längre natt nu. Puh… E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0