120706 esther på taket

Eller ovanför… Jag rider lite på Karlsson på taket, vi träffade honom idag på Junibacken, vi tog oss en tur, hade en fribiljett och tänkte att va hundan! Det var en bra väderdag eftersom man inte visste hur det skulle bli. Men vi tog oss in till stan först, men vi var för tidiga för både hoppställningen och kulturhuset, så vi drog ut till junibacken. Tror ni inte jag somnade i vagnen, men samtidigt, två kortare nätter, två längre dagar med mycket bus, det sitter i. Kollade den nya lekplatsen med skrot-nisse, klämde pannkakor utomhus intill kajen invid båtarna i pappas knä, virvlade i villa villekulla, blev lite osäker i mörkret på sagotåget men samtidigt var det så spännande,  den heter från junibacken till nangilima (har en del fina böcker att läsa framöver förstår jag…) nynnade och åt glass längs strandvägen under de jättestora jättegröna träden och så kom vi tillbaka till kungsan. Jag längtade och njöt, det är nåt med det där fysiska, också, då jag även är lika pysslig och tänkande tycker jag väl allt. Nå. Var på så gott humör att jag närapå sprang från forum och hem, där jag träffade brudarna och vi lekte och stod i, jag, svea, livia, anna-karin och naemi. Var är boysen? Lite tjejig gård… Men vi ramlade in i våra respektive hem, och jag ramlade ihop i en mix av filt, bolle, allram, soffa och middag…  Lite saltkråkan, lite hellsing, lite sång, lite ligga på pappas handflata, och mycket sömn, förhoppningsvis… E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0