120718 ”hot time, (well not so hot) summer in the city”

Igår fick tuva frukost på sängen. Då sa jag att jag gärna ville ha det. Sagt o gjort, så efter saltkråkan på datorn, där melker närapå blev av med huset (ett hus som kanske kan likna lite det hus som finns i dalarna och hallstavik, där jag kanske hamnar nästa vecka pratade vi om), så kröp jag tillbaka till sängen och så bullade vi upp med flingor och mjölk, yoghurt, macka, ägg, gröt, mjölk och kaffe… Det var på en stadig frukost jag mötte naemi och elina på gården för lite bärplockning. Vi fixade matsäck, ville inte äta lunch hemma, för att åka till eriksdalsbadets resort och ha sommar i stan. Vi började med lunchmatsäcken ute under molnen ute på området innan vi gick in och körde järnet ett par timmar inomhus, med nya stadiumarmpuffar för dagen! Lite drama när pappa tappade nycklarna från foten i bassängen, men med mina fina simglasögon från bassäng till bassäng så hittade vi dom på botten av rutchkanans bassäng. Vi avslutade med mellis utomhus som jag hade bestämt innan, sen puttrade vi hem igen och landade på dili en stund allihop innan mamma och jag tog tag i kvällens pannkakor. Kan tänka mig jag sover gott efter allt simmande. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0