120606 heja Sverige!

Vilken nationaldag vi fick. Tog det väldigt lugnt och mysigt hemma först och vilade på varandra men tog vi oss iväg. Via farfar och hälsade hastigt. Han busar med mig han också, precis som morfar. Tokar! Laddade med en burgare vid Slussen. Huga va folk. Jag blev så trött att jag somna. Vi gick till kungsan när jag sov för att kolla om hoppställningen hade kommit för året men icke. Så vi tog oss till medborgarplatsen för en massa aktiviteter med anledning av os-jubileet och så spännande det var! Boxning gruppgymnastik med sofiaflickorna aikido styrketräning handboll (ni kommer väl ihåg hannebolle för hamburgare...) olympier salsa. Jag tittade förundrat på allting, applåderade och provade lite gymnastik själv, stark på kullerbyttor, vi provade salsa och längdhopp på väg till glassköp, ja det var lyckat. Solen sken och det var leende folk i massor. På götgatan tittade jag också förundrat på alla gatumusikanter och band som spelte, det fascinerar mig också. Vi mötte mamma vid busshållsplatsen. Mamma och jag åkte hem och jag kan inte annat tro än att vi avslutade denna vackra fina dag med svenska flaggan i topp! E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0