120624 sköna sommarsöndag

En kort summering av ett längre inlägg som försvann, HAHAHA VAD ROLIGT TYCKER PAPPA! Snuvig dag men inte lika farlig som igår. Tog det lugnt hela dagen. Först med mamma, vi pysslade, handlade och fixade i godan ro. Klippte topparna. Fika med pappa sen fortsatte vi likadant. Men nog hoppade jag på det mesta jag såg i min väg iallafall, jag är ju sån, hittar lek i allt. Åkte till rasmus, å vad söt jag är med bältet på i bussen, och hade en jättekul stund där, och fick god middag. Jag och han lekte själva, jag tog hand om honom i rummet, sjöng, visade, läste saga, och helt plötsligt satt han i mitt knä. Då ropade jag, jag visste dom ville se... Det är nog bra att jag får fixa och rumstera lite själv också, ta initiativ och roa mig själv, stimulera fantastin, vad vet jag, nynna och fånga stunden. Hemma sköljde vi av oss lekparksgruset. Vet ni, jag klarade helt själv en sån där brandmannastång, 2,5 m upp i luften, sakta men säkert tog jag mig ner, under överseende förstås. Sen somnade jag på pappas bröst som jag gjorde som bebis... Ack vilka dagar, vilken tid nu, och vilken tid som komma skall. Hej livet! E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0