120630 smygstart med stark finish

Perfekt start på sommarlovet om jag får säga det själv. Vi tog det lika stilla som regnet föll på förmiddagen och njöt hemma på kammaren på f.m en stund. Sen gick vi till mig och mamma, hämtade gympaskor, ett par jeans osv för att sen hoppa i bilen och åka på utflykt, till Ica… Javafanken… Vi hade så mysigt. Vi växlade in våra mynt, och jag köpte en ritbok med bamse! Jag åkte kundvagn som om jag satt i en landå- eller diligensvagn… Vi pekade och pratade och skrattade, tog en glass och tittade ut på den regniga parkeringsplatsen med alla människor. Sen en skräll, jag kollade in icas eget lekland, ett miniandys med dagiskänsla, pappa fick stanna utanför med en slät kopp och jag fröjdade mig. Hem för lite kyckling och en härlig nap, vi somnade i varandras famn i soffan t o m. Men sen drog vi upp tempot. Ut på soliga gården och njöt. Rasmus och Anders kom en sväng, sen anslöt moa och tuva, och farmor, och livia och svea osv. Vi tog en paus och cyklade med farfars cykel, åå va fin och tyst jag tyckte den var, med nymonterad cykelsadel, pappas röda bara smäller nuförtiden i växeln tyvärr. Hängde med ras, farmor och anders i järla, kristina är och reser hon med. Jag, farmor och rasmus är en tokig trio. Hem igen och en sista period på gården med brudarna, och som vi körde. En sån där kväll när mammor och pappor står och tittar och tänker hur stor man blivit, har jag förstått. Tror vi båda somnade till efter nio någon gång, jag snärjde in mig i två bolle, täcke, pappas armar, och pappa, som knappt kom därifrån sen… E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0