120301 himmel och pannkaka

Bokstavligt först bildligt sen. Idag var jag och alla kompisar hos pappa och Anders på kaknästornet! Jag var så stolt och jag ville vara fint klädd i nya jeans och tröja. Vi gick fint i led men tio meter från pappa släppte jag min kamrat och sprang till honom. I tornet kom vi nära himlen, pekade vilt på allt och såg jarlaberg, stan och ja nästan till mormor och morfar. Det var kanske därför jag ikväll sa att jag inte ville ha pannkakor, även om jag åt tre stycken och alla andra som hästar, för jag kanske tänkte på mormors och mina egna goda... Sen fick alla en presentpåse och jag hjälpte pappa dela ut dom. Vi sa hejdå och gick sådär dagisfint mot bilarna. På dagis säckade vi ihop. Hemma var det totalmys och mitt i allt ringer farfar och säger att han ska flytta hit, nära jarlaberg! Himmel och pannkaka på de' me'! E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0