120318 relation, drama, komedi, thriller och kärlek

Alla filmgenres bläddrade vi fram idag. Hade en trevlig stund med farfar på fm och vi fikade på ett litet sött café där vi lekte med ord vi skrev i pappas kalender. Sa hej då för denna gång och tog en lång sovpromenad i finntorp. När jag vaknade, drama! Bolle var borta. Jag blev ledsen men höll kontrollen så klok jag är och pappa likaså ledsen men försökte tänka klart. Stressigt att komma iväg till kalas men vi körde snabbt överallt där han gått. Ingen bolle. Jag verkade förstå hur vi jobbade hårt. Till leas kalas med basketbollen som hon älskade och vi hade en stund komedi i deras festlokal. Pappa stack tillbaka och gjorde ett nytt försök. Och till slut, DÄR låg den! Stackars bolle. Jag hade glömt det för tillfället när pappa kom, vi var på skattjakt och var full i skratt, men blev så lycklig över beskedet. Vidare till en thriller. Hockeymatch i gustafsberg med fröken Markus, div 1 kval. Såg spänt utan kommentarer en hel period. Oj som dom åkte! Och kämpade! Men vi hade lite kvar av dagen. Hem igen, helgens andra hamburgare, tur jag tryckt ett kilo grönt denna helg, och rejält kött i järla igår. Lekte som i en dröm på McDonalds, satt med andra barn i ett rum och samsades som bara jag kan, varför förstår jag det, redan? Hemma var vi så väldigt trötta båda att pappa sa att nu måste vi fixa kvällen ihop. Vi duschade med teamwork och hjälptes åt. Satt i soffan och bara var. Jag sa plötsligt, jag vill aldrig bli stor. Pappa undrade varför. Jag sa nåt om tiden i bilen när vi letade efter bolle, och om det nu var därför så kanske jag såg att man som stor och vuxen har saker man bara måste göra även om det inte alltid är så roligt. Pappa förstod att det inte var det roligaste vi gjort men när man kämpar så lyckas det ibland och vi hittade ju bolle till slut! Och så sa han att om inte han och mamma hade blivit stora och vuxna så hade dom inte fått mig, och att dom var så glada över det att pappa fick ett par glada tårar. Då förstod jag att det inte är så dumt att vara stor heller, vände mig om lugnt och somnade till videung. Ännu en dag... E

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/1148402/images/2012/pic_194519257.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0