120324 dans och spring i benen

Jag kommenderade pappa att vila en stund i sängen när vi vaknade bara han fixade välling först. Sen påtår... Efter frukost tog vi med oss en boll och stack till planen och var alldeles själva hela tiden! Det var underbart. Vi sprang med bollen som dom där kalvarna på bete. Ett pausvarv på forum med burgare innan dansen. Och kan ni tänka. Vi dansade i rött lila grönt och grått ljus, som jag sa, det var som på disco och vi gjorde piruetter som jag sa till mamma när hon besökte oss på eftermiddagen. Jag fick en skön nap längs gamla värmdövägen hem där vi ju passerar farfars nya hem. Farmor dök upp. Hon tar hand om mig ikväll när pappa ska på ett kalas. Efter att vi visat farmor alla kvällstricks så startade vi hårt med en timme ute i mina snabba gympaskor. Basket sandlåda gunga följt av gatukritor där Svea med följe dök upp så det närapå såg ut som en konstnärlig liveinstallation utanför tvättstugan... Med paprika i munnen sa farmor och jag hej då till pappa. Allt klart för natt. E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0